تلویزیون

نحوه نگهداری و افزایش طول عمر مفید تلویزیون

 افزایش طول عمر تلویزیون

معمولا همه ما وقتی به یک مجموعه فنی برخورد می کنیم در کنار انجام کار سعی می کنیم یکی دو نکته را بعنوان برگزیده آن برخورد به دست بیاوریم مثلا وقتی باطری ماشین را تعویض می کنیم از فروشنده باطری راجع به راه های افزایش طول عمر باطری سوال می کنیم.

https://fapool.ir/file/50836/?ref=sbargh.ir

روش های افزایش طول عمر مفید تلویزیون ها

متقارن با این سوال در بخش تعمیرات تلویزیون این سوال است :
چگونه طول عمر مفید تلویزیون ها را افزایش دهیم؟ در ادامه مهمترین نکاتی که به نظر متخصصین بخش تعمیر تلویزیون در افزایش بهره وری تلویزیون ها اهمیت دارد را تشریح می کنیم.

 

https://fapool.ir/file/41654/?ref=sbargh.ir

خاموش کردن تلویزیون در فواصل زمانی ۲ تا ۳ ساعت به مدت ۱۵ دقیقه

نتیجه عملی این اقدام کم شدن دمای داخلی دستگاه و قطعات است. بنابر یک اصل نا نوشته در الکترونیک قطعاتی که بیشتر گرم می شوند بیشتر خراب می شوند.
این خاموش کردن دستگاه باعث می شود تا گرمای تولید شده در قطعات برای مدتی کم شود و با هم دما شدن دستگاه با محیط از استهلاک قطعات کاسته شود.
بعنوان نمونه یک مدار ساده لامپ ، سرپیچ ، کلید ، سیم ، را در نظر بگیرید :
در همین مدار ساده اگر لامپ روشن نشود گزینه اول تعویض برای همه ما لامپ است یعنی همان قطعه ای که از همه بیشتر گرم می شود و این امر جز به تجربه بارها تعویض لامپ حاصل نشده است.
 افزایش طول عمر تلویزیون
 افزایش طول عمر تلویزیون 
میزان اهمیت گرما در الکترونیک تا آنجاست که در شناسنامه بسیاری از قطعات الکترونیکی میزان حرارتی که قطعه در آن با شزایط عادی کار می کند را ذکر می کنند.
 یکی از نمونه های بسیار مشخص در بخش تعمیرات تلویزیون آمار خرابی بیشتر تلویزیون های پلاسما نسبت به تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی است و نکته مهم اینکه بارزترین مشخصه بیرونی تلویزیون های پلاسما نسبت به تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی توان تلفاتی بالاتر و گرمای بیشتر این دستگاه ها است.

 

https://fapool.ir/file/51564/?ref=sbargh.ir

قرار ندادن تلویزیون در حالت استندبای به مدت طولانی

توضیح کامل تر این جمله اینست که حالت استند بای را آماده به کار معنا کنیم و بدانیم که تعدادی از قطعات دستگاه در این حالت روشن است و کار می کند. عموم مصرف کنندگان برای خاموش کردن تلویزیون از کنترل استفاده می کنند و تا استفاده بعدی که ممکن است بین چند دقیقه تا چند روز بعد باشد دستگاه در همان حالت باقی بماند.

 

نحوه اتصال گوشی اندروید به تلویزیون – بی سیم و کابل

 

در طراحی های صحیح سعی می شود که در حالت استندبای کمترین قطعات و در بخش های مجزا روشن باشند اما در نظر داشته باشید که همین قطعات محدود هم به مانند سایر قطعات تلویزیون عمر مفید دارند و ۲۴ ساعته روشن بودن آنها باعث استهلاک بیشتر آنها نسبت به سایر قطعات می شود.
در تلویزیون های قدیمی کلیدی بعنوان خاموش کامل که معادل جدا کردن سیم برق دستگاه از پریز بود وجود داشت اما در تلویزیون های جدید این کلید حذف شده و تنها امکان استندبای کردن تلویزیون ها وجود دارد در این حالت توصیه می شود برای تمام سیستم صوتی و تصویری منزل که عموما در یک جا قرار می گیرد چند راهی کلید دار قرار دهید و در مواقع بیکاری دستگاه ها کلید چند راهی را خاموش کنید.

 

https://fapool.ir/file/51987/?ref=sbargh.ir

 

کم کردن نور زمینه ( بک لایت ) تلویزیون

این نکته را باید انشعابی از توصیه اول دانست اما اهمیت آن به اندازه ای است که بیان آن حتی در یک نوشته جداگانه می تواند اثر بخش باشد.
در تلویزیون های ال سی دی بخشی که بیشترین انرژی را مصرف می کند بخش بک لایت تلویزیون است و در مقابل این مصرف انرژی گرمای بیشتری هم تولید می کند.
همین نقص باعث ایجاد تغییر در این بخش و استفاده از لامپ های ال ای دی به جای لامپ های فلورسنت و تولد تلویزیون های ال ای دی شد.
در واقع تلویزیون های ال ای دی همان تلویزیون های ال سی دی هستند که در بخش بک لایت آنها به جای لامپ های فلورسنت از لامپ های ال ای دی استفاده شده است.
 افزایش طول عمر تلویزیون
 افزایش طول عمر تلویزیون 
این تغییر به خودی خود باعث بالارفتن راندمان دستگاه تا حد زیادی می شود اما افت کیفی قطعات و به قول معروف مصرفی شدن دستگاهها باعث شد تا کل این اقدامات یک قدم به جلو و یک قدم به عقب باشد.
آمار ورودی تعمیرگاه های تلویزیون در بخش خرابی بک لایت نسبت به سایر ایرادها به اندازه ای بالا است که شاید اگر بخواهیم از روی این آمار توصیه کنیم که چگونه طول عمر مفید تلویزیون ها را افزایش دهیم؟
در اولین جمله باید بگوییم که میزان نور بک لایت تلویزیون ها را بر اساس نیاز و نور محیط تنظیم کنید و اگر مستقیما از تصویر تلویزیون استفاده نمی کنید آن را در حالت بدون تصویر قرار دهید.

https://fapool.ir/file/55258/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/49656%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%af%d8%b1-%da%af%d8%b2%db%8c%d9%86%d8%b4-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d8%a8/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/50863/?ref=sbargh.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا