اخبار صنعت برق

اخبار صنعت برق

وزیر نیرو: تا پایان سال ۱۴ تصفیه‌خانه دیگر وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند

وزیر نیرو رضا اردکانیان

وزیر نیرو گفت: تا پایان امسال این امکان را داریم که حدود ۱۴ تصفیه‌خانه دیگر را در سراسر کشور به مدار بهره‌برداری برسانیم.

 رضا اردکانیان در آئین افتتاح تصفیه خانه آب شرب شهر ازنا در استان لرستان، اظهار داشت: تصفیه خانه بزرگ آب شهر ازنابرای جمعیتی حدود ۲ برابر جمعیت فعلی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان امروز افتتاح شد.

وی افزود: در حال حاضر با احداث یک آب بند حدود ۲۰ کیلومتری، آب تصفیه خانه تدارک دیده شده است که در آینده نزدیک با آبگیری سد بزرگ کمندان در این منطقه به شکل دائمی آب مورد نیاز برای تصفیه و توزیع تدارک دیده خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: این تصفیه‌خانه دومین تصفیه خانه بزرگ آب در سطح کشور است که از این تعداد بخش عمده‌ای در دولت‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسیده و تا پایان امسال این امکان را دادیم که حدود ۱۴ تصفیه خانه دیگر را به مدار بهره‌برداری برسانیم.

وزیر نیرو اظهار کرد: تصفیه خانه آب نقش تأثیرگذاری در امنیت خاطر مردم دارد و تحول وسیعی را در دولت‌ها به وجود آورده است.

اردکانیان گفت: مجموعه طرح‌ها و نیازهای عرصه صنعت آب و برق در لرستان به طور جدی مد نظر است و با تاکید بیشتری تا پایان دولت مسائل لرستان را دنبال خواهیم کرد هر چند عقب ماندگی و پیگیری طرح‌ها در استان وجود دارد و سعی خواهیم کرد حتی‌المقدور در تخصیص آب و شتاب دادن به طرح‌های در دست اجرا همچون سد کمندان جبران مافات شود تا هر چه زودتر این سد به مرحله آ بگیری برسد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در تأمین آب لرستان جز استان‌های تولید کننده کشور است، افزود: در ابتدای سال ۹۲ با شروع دولت تنها یک سد در دست بهره‌برداری داشتیم و در حال حاضر در این دولت ۴ سد با ظرفیت ۴۲۰ میلیون مترمکعب به مدار بهره‌برداری رسید.

اردکانیان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در این استان ۹ سد در دست ساخت داریم که امیدواریم تا پایان دولت ۴ سد آن به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: شرایط کشور باید به گونه‌ای باشد که با کمک هم تاب‌آوری جامعه را افزایش دهیم، همچنین نمایندگان به عنوان بازتاب دهنده مسائل در مجلس توجه لازم را دارند تا کارگزاران دولت احساس رضایتمندی مردم را که هدف ماست، افزایش دهند.

وزیر نیرو:

‌تا پایان دولت دوازدهم ۴ سد به بهره برداری می‌رسد

وزیر نیرو اظهار کرد: تصفیه خانه آب نقش تأثیرگذاری در امنیت خاطر مردم دارد و تحول وسیعی را در دولت‌ها به وجود آورده است.

 رضا اردکانیان در آئین افتتاح تصفیه خانه آب شرب ازنا افزود: این تصفیه خانه ۱۴۳ تصفیه خانه آب است که در کشور افتتاح می‌شود و ظرفیت آن ۱۰ میلیون متر مکعب در شبانه روز است که با کمک آن آب تصفیه شده با کیفیت به دست مردم می‌رسد.

اردکانیان گفت: مجموعه طرح‌ها و نیازهای عرصه صنعت آب و برق در لرستان به طور جدی مد نظر است و با تاکید بیشتری تا پایان دولت مسائل لرستان را دنبال خواهیم کرد هر چند عقب ماندگی و پیگیری طرح‌ها در استان وجود دارد و سعی خواهیم کرد حتی المقدرو در تخصیص آب و شتاب دادن به طرح‌های در دست اجرا همچون سد کمندان جبران مافات شود تا هر چه زودتر این سد به مرحله آ ب گیری برسد.

وزیر نیرو با اشاره به این که در تأمین آب لرستان جز استان‌های تولید کننده کشور است، افزود: در ابتدای سال ۹۲ با شروع دولت تنها یک سد در دست بهره برداری داشتیم و در حال حاضر در این دولت ۴ سد با ظرفیت ۴۲۰ میلیون متر مکعب به مدار بهره برداری رسید.

اردکانیان خاطر نشان کرد: هم اکنون در این استان ۹ سد در دست ساخت داریم که امیدواریم تا پایان دولت ۴ سد آن به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۳ پروژه طی این دو روز سفر به لرستان که شامل تصفیه آب، فاضلاب، ابرسانی شهری و روستایی و پروژه‌ای مربوط به صنعت برق با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان افتتاح و ۴۴۰ میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی خواهد شد که با این تحرکات ارتقا سطح رضایت مندی مردم حاصل خواهد شد.

وی گفت: شرایط کشور باید به گونه‌ای باشد که با کمک هم تاب آوری جامعه را افزایش دهیم، همچنین نمایندگان به عنوان بازتاب دهنده مسائل در مجلس توجه لازم را دارند تا کارگزاران دولت احساس رضایت مندی مردم که هدف ماست را افزایش دهند.

همت ویژه وزارت نیرو برای آبرسانی به روستاها

وزیر نیرو گفت: این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید برای آبرسانی به روستاها تلاش ویژه‌ای داشته است‌

دکتر اردکانیان در آئین کلنگ‌زنی فاز اول آبرسانی به روستاهای متأثر از طرح قمرود و افتتاح آبرسانی به ۳۴ روستای استان لرستان، افزود: این وزارت‌خانه در سالهای اخیر توانسته است گام‌های مهم و اساسی را برای آبرسانی به روستاها بردارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۳۶ پروژه در لرستان فعال است که برای بهره‌برداری از این طرح‌ها اعتباری بالغ بر ۳,۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده یا در دست هزینه است.

این وزیر دولت تدبیر و امید تصریح کرد: ۱۳ پروژه آبرسانی شهری و روستایی و برق در ابن سفر افتتاح خواهد شد و با برنامه‌ریزی انجام شده ۵ پروژه آبرسانی روستایی و سد و برق کلنگ زنی می‌شود.

وی اجرای طرح کلنگ‌زنی فاز اول آبرسانی به روستاهای متأثر از قمرود را بسیار مهم توصیف کرد و اظهار کرد: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد یال نیاز است.

اردکانیان خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح ۹۶ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار و ۵۳۲ نفر از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شود.

در فاز نخست این طرح ۱۹ روستا با جمعیت ۳ هزار و ۴۷۲ نفر از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

کلنگ‌زنی فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای متأثر از طرح قم‎رود

کلنگ فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای متأثر از طرح قم‎رود به زمین زده شد.

این پروژه با حضور اردکانیان وزیر نیرو و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.

در حاشیه این مراسم، علی‌رضا کاکاوند، مدیرعامل شرکت آبفار لرستان در خصوص مشخصات و تعهدات کل مجتمع قم‌رود به ایسنا گفت: تعداد این روستاها ۹۶ مورد است و در مجموع ۲۵ هزار و ۵۳۲ نفر را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: اعتبار موردنیاز برای تکمیل کل مجتمع ۶۳۰ هزار میلیون ریال است.
کاکاوند در مورد مشخصات و تعهدات فاز اول این مجتمع نیز گفت: ۱۹ روستا با جمعیت ۳۴۷۲ نفر در این فاز از آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان اضافه کرد: اعتبار موردنیاز برای تکمیل فاز اول مجتمع قم‎رود ۸۰ هزار میلیون ریال است.

وی گفت: همچنین امروز پروژه آبرسانی به ۳۴ روستای سطح استان به بهره‌برداری رسید.

منبع :  ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا