برق ساختمان

آموزش برق ساختمان – ترفندهای نصب کلید و پریز برق

آموزش برق ساختمان

 

آموزش برق ساختمان

نصب کلید و پریز برق ساختمان

 

 

در مرحله نصب کلیدها و پریزها، بعضی مواقع به قوطی کلیدهایی برمی خورید که خیلی تو رفته هستند و گچ های اطراف قوطی هم نمی تواند چنگک های کلید را نگه دارد.

کاری که برقکارها می کنند این است که کلید را روی دیوار آویزان رها می کنند و منتظر می مانند تا دوباره آقای گچ کار برگردد و اطراف قوطی کلید را درست کند و این یعنی دوباره کاری، هم برای گچ کار، هم برای برقکار. ما در سایت دنیای صنعت برق ترفند بهتری را به شما می آموزیم.

 

https://fapool.ir/file/64017/?ref=sbargh.ir

 

همان طور که می دانید پیچ های ام دی اف در اندازه های مختلف در بازار موجود است. مانند تصویر پایین دو عدد پیچ ام دی اف بردارید و در سوراخ هایی که در تصویر پایین با فلش قرمز مشخص شده است قرار دهید.

اندازه طول این پیچ بستگی به مقدار تورفتگی قوطی کلید شما دارد. ۹۰% کلیدها و پریزهای موجود در بازار ایران، این سوراخ را روی خودشان دارند.

 

نصب کلید

کلید و پریز برق

 

 

بله، به همین راحتی چنگک های کلید از ۲ سانتی متر به هر مقدار که شما نیاز داشته باشید (بسته به اندازه ی پیچ ام دی اف) افزایش پیدا کرد. توجه کنید که قرار نیست این پیچ های ام دی اف را در دیوار سفت کنید.

در واقع پیچ های MDF به عنوان یک بازو عمل می کنند و زمانی که شما پیچ چنگک های کلید را سفت می کنید، چنگک به پیچ ام دی اف فشار وارد می کند و آنها را در داخل دیوار باز می کند. چون رزوه های روی پیچ ام دی اف تیز هستند، به راحتی در داخل دیوار و قوطی فرو می روند و مثل چنکگ عمل می کنند.

 

https://fapool.ir/file/42853/?ref=sbargh.ir

 

نکته : به نوع چنگک کلید در تصویر بالا توجه کنید. چنگک کلید حتماً باید از این نو باشد. که در ۹۰ درصد موارد هم همین طور است. و بیشتر کلید و پریزهایی که در کشور ما تولید می شود از همین نوع است.

 

گاهی اوقات هم قرار است یک کلید یا پریز را روی چوب ام دی اف  یا دیوارهای کاذب نصب کنید. بعضی ها تکه چوب های کوچکی در کنار چنگک کلید قرار می دهند تا آن فضای خالی را پر کنند. ولی این روش کارساز نیست و بعد از چند روز مشاهده می کنید که همه کلیدهای برق کنده می شوند.

 

https://fapool.ir/file/54457/?ref=sbargh.ir

 

برای این کار ابتدا مانند تصویر پایین به وسیله دریل و مته گردبر یک سوراخ در داخل ام دی اف ایجاد کنید. قطر این سوراخ حدوداً باید ۷ سانتی متر باشد. آنگاه همانند روش قبل در دو طرف کلید برق، پیچ های ام دی اف قرار دهید. و مثل همیشه کلید را نصب کنید.

 

آموزش برق ساختمان

گردبر MDF

 

 

نقشه خوانی برق ساختمان و زیرسازی سیم کشی توکار PDF

 

آموزش برق ساختمان – دنیای صنعت برق

 

https://fapool.ir/file/68419/?ref=sbargh.ir

 

https://fapool.ir/file/61103/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/50738/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/57297/?ref=sbargh.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا