اینترنت

راهکارهایی برای افزایش بازدید سایت و افزایش فروش

راهکارهایی برای افزایش بازدید سایت و افزایش فروش

اگر به تازگی محصولات کسب و کار خودتان را تولید کرده‌، وبسایتی نیز برای عرضه محصولاتتان ساخته‌اید و آماده‌اید که فروشتان را آغاز کنید اما نمی‌دانید چطور باعث افزایش بازدیدکننده‌های سایت تجاریتان شوید با این مطلب همراه شوید تا چند روش کاربردی برای افزایش بازدید سایت و همچنین تبدیل بازدیدکننده‌های وبسایتتان به خریداران محصولاتتان را به شما بیاموزیم.

امروزه سایت‌ها یکی از مهم‌ترین روش‌های عرضه و فروش محصولات هستند به طوری که می‌توان گفت وبسایت هر کسب و کار شبیه به ویترین فروشگاه آن کسب و کار عمل می‌کند.

برای افزایش بازدید سایت و یافتن مشتری‌هایی برای افزایش فروش محصولاتتان باید راهی بیابید که در بین میلیون‌ها وبسایت موجود متمایز باشید. ممکن است ترسناک به نظر بیاید اما اگر راه و چاه کار را یاد بگیرید آنقدرها هم ترسناک نیست!

در ادامه چند روش موثر و به دردبخور برای افزایش بازدید سایت و چگونگی تبدیل بازدیدکننده‌های سایت به مشتری‌های محصولاتتان را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

برای افزایش بازدید سایت و افزایش فروش آیا مشتری‌ها خودبه‌خود خواهند آمد؟

این ایده که به محض ساخت وبسایت فروش اینترنتی محصولتان سر و کله مشتری‌ها پیدا خواهد شد تا حدی تخیلی و دور از واقعیت است. اگر مشتری نداشته باشید، افزایش فروش نیز نخواهید داشت و برای داشتن مشتری ابتدا باید برای افزایش بازدید سایت چاره‌ای بیندیشید.

تبلیغات در سایت‌های دیگر می‌تواند به افزایش فروش محصولتان کمک کند یا حتی عده‌ای را تشویق کند از سایتتان دیدن کنند، اما این تنها راه ممکن نیست و انتخاب‌های دیگری نیز وجود دارند. فهرستی از انتخاب‌ها و روش‌هایی که می‌توانید برای افزایش بازدید سایت فروشتان استفاده کنید به شرح زیر هستند:

بازاریابی برای افزایش بازدید سایت و افزایش فروش

۱- شبکه‌های اجتماعی

به ساخت صفحاتی در تلگرام، اینستاگرام، توییتر، لینکدین یا حتی اسنپ‌چت فکر کنید. شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای معرفی و افزایش فروش محصولاتتان می‌توانند بسیار مفید باشند، در عین حال باعث خواهند شد که مشتری‌های بالقوه محصولاتتان به راحتی بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

شبکه‌های اجتماعی به ۹۲ درصد از فروشندگان در معرفی و فروش محصولاتشان کمک کرده‌اند.

راهکارهایی برای افزایش بازدید سایت و افزایش فروش

۲- وبلاگ‌نویسی و بازاریابی محتوایی

داشتن وبلاگی که در آن مطالبی مرتبط با محصولاتی که عرضه می‌کنید منتشر می‌شود به ایجاد ارتباط با مشتریان محصولاتتان کمک کرده و همچنین محصولتان را بهتر معرفی خواهد کرد. در مطالب و محتواهایی که می‌نویسید از فهرست‌ها، نقل‌قول‌ها و تصاویر مناسب استفاده کنید، این کار مطالب را برای بازدیدکننده‌ها جذاب و پرکشش خواهد کرد.

۳- سئو/کلیدواژه‌ها

اخیرا سئو به یکی از ابزارهای اساسی افزایش بازدیدهای وب سایت و  بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است چرا که مقرون به صرفه و کاربردی است. سئو در واقع ابزاری است که به تولید محتوا و به کارگیری کلیدواژه‌ها و عبارات مرتبط با محصولتان کمک می‌کند و اگر اصول سئو را به درستی رعایت کنید کاربران اینترنتی که آن عبارات و کلیدواژه‌ها را جستجو می‌کنند به احتمال زیاد از وبسایت شما نیز بازدید خواهند کرد.

قرار گرفتن وبسایت‌هایی در صفحه اول نتایج گوگل تصادفی نیست و به استفاده درست از سئو برمی‌گردد. با تولید محتوا و مطالب متمرکز با کلیدواژه‌های مرتبط کاربرانی که به دنبال مطالبی نزدیک به مطالب شما می‌گردند وبسایت شما را خواهند یافت.

با به کارگیری درست و اصولی سئو رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو بالاتر رفته و در نتیجه بیشتر دیده خواهد شد و با افزایش بازدید سایت فروشتان نیز افزایش خواهد یافت.

برای افزایش بازدید سایت و افزایش فروش پاسخگو باشید

پاسخ به نقد و نظرها و همچنین پرسش‌های بازدیدکننده‌های وبسایتتان کار ساده و موثری است که به ارتباط و تعامل بیشتر با آن‌ها خواهد انجامید.

پاسخگویی شما به مشتریان بالقوه و بازدیدکننده‌هایتان نشان خواهد داد که به نگرانی‌ها و سوالات آن‌ها توجه می‌کنید. با پاسخ دادن به سوالات و نظرات مشتریان فعلیتان احتمالا از کلیدواژه‌های مرتبط با محصولتان استفاده خواهید کرد که پیش‌تر در رابطه با مزایای کلیدواژه‌های مناسب صحبت کردیم.

راهکارهایی برای افزایش بازدید سایت و افزایش فروش

ملاقات‌های حضوری برای افزایش فروش ترتیب دهید

هیچ‌ روشی جای معرفی و عرضه محصولتان به صورت حضوری را نمی‌گیرد، زیرا تنها با ارتباط چهره به چهره است که می‌توانید علاقه و اشتیاق خود به کاری که انجام می‌دهید را به مشتریانتان منتقل کنید.

احتمالا هرچند وقت یکبار می‌توانید رویدادها و ملاقات‌های تجاری مرتبط با محصولتان را یافته و در آن‌ها شرکت کنید. با شرکت در رویدادهای اجتماعی مختلف می‌توانید به معرفی محصول خود بپردازید و در عین حال روابط جدیدی برقرار کنید.
شرکت کردن یا فعالیت داوطلبانه در هر رویداد یا سخنرانی کردن یا حتی حامی مالی یک رویداد شدن به شما کمک می‌کند که افراد جدیدی را ملاقات کرده و محصول و تجارت خود را نیز بهتر معرفی کنید.

چگونه می‌توانید بازدیدکننده‌های وبسایت را به خریداران محصولتان تبدیل کنید؟

با افزایش بازدید سایت و دیده شدن بیشتر محصولتان احتمالا انتظار دارید که فروش بیشتری نیز داشته باشید، اما همیشه اینطور نیست. تا اینجا یاد گرفتیم که چگونه آمار بازدید از سایت را افزایش دهیم اما برای افزایش فروش محصولات و در واقع تبدیل بازدیدکننده‌ها به خریداران محصولات باید روش‌های دیگری به کار ببریم که در ادامه خواهید خواند. به طور خلاصه کاری که باید انجام دهید توجه به بازدیدکننده‌ها، جلب کردن توجه آن‌ها و تبدیل کردنشان به خریدارانی راضی و خشنود است.

مسئله‌ای به نام سرعت در افزایش بازدید سایت و افزایش فروش!

برای افزایش فروش محصولتان باید سرعتتان را افزایش دهید. البته منظور ما سرعت قدم‌هایتان نیست!
با افزایش بازدید سایت ، تعداد مشتریان بالقوه محصولتان بیشتر خواهند شد بنابراین سرعت باز شدن صفحات وبسایتتان یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه کنید. اگر سرعت باز شدن سایت به اندازه کافی خوب نباشد بخشی از بازدیدکنندگان از ادامه دادن منصرف شده و به سایت‌های دیگری سر خواهند زد که در نهایت ممکن است به از دست دادن مشتریان آینده و بخشی از درآمدی که می‌توانستید داشته باشید بی‌انجامد.
در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ در وبسایت آکامی منتشر شد آمده است که:
یک تاخیر ۱۰۰ میلی ثانیه‌ای در بالا آمدن وبسایت می‌تواند احتمال خرید بازدیدکننده‌ها را تا ۷ درصد کاهش دهد.
هر تاخیر دو ثانیه‌ای در باز شدن صفحات وبسایت احتمال خارج شدن بازدیدکننده‌ها را تا ۱۰۳ درصد افزایش خواهد داد.
۵۳ درصد از بازدیدکنندگان سایت‌های فروش تلفن همراه از سایت‌هایی که بیشتر از ۳ ثانیه برای بالا آمدن زمان ببرند را خارج خواهند شد.

تصاویر، ویدئو و انیمیشن‌ها و انواع کدنویسی‌های تصویری دیگری نقش تعیین‌کننده‌ای در سرعت باز شدن صفحات وبسایت شما ایفا می‌کنند. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ در رابطه با فروشگاه‌های مجازی برتر انجام شد، مشخص شد که نزدیک به ۶۰ درصد محتوای فروشگاه‌ها را تصاویر تشکیل می‌دهند. بخش ترسناک ماجرا این است که بیشتر سایت‌ها اصلا از امکانات بهینه‌سازی تصاویر استفاده نمی‌کنند.

جالب است بدانید که گوگل هم از سرعت باز شدن وبسایت‌ها به عنوان یکی از معیارهای رتبه‌بندی استفاده می‌کند، به این معنی که هر چه وبسایتی سریع‌تر باز شود در رتبه‌بندی سئو جایگاه بالاتری خواهد داشت. سرعت پایین احتمال فروش شما را پایین می‌آورد. بهینه‌سازی تصاویر، ویدئوها و سایر محتواهای وبسایتتان سرعت باز شدن صفحات را بالا برده و عملکرد سایت را بهتر می‌کند.

راهکارهایی برای افزایش بازدید سایت و افزایش فروش

ارتباط زنده و مستقیم با مشتریان برای و افزایش فروش

اگر می‌خواهید در عین بالا بردن میزان فروش، هزینه‌ها را پایین نگه دارید بد نیست به امکان گفتگوی زنده با مشتریان فکر کنید. با استفاده از این امکان می‌توانید به پرسش‌هایی که ممکن است پیش از خرید برای مشتریان ایجاد شود، یا مشکلات آن‌ها در حین خرید پاسخ دهید، همچنین با استفاده از امکان گفتگوی زنده می‌توانید خدمات پس از فروش نیز به مشتریانتان ارائه دهید. با این امکان در وقت مشتریان نیز صرفه‌جویی شده و امکان سفارش اشتباه بسیار پایین خواهد آمد. با استفاده از امکان چت و گفتگوی مستقیم میزان فروشتان بالاتر رفته و بازدیدکننده‌های بیشتری به خریداران محصولتان تبدیل می‌شوند.

بازاریابی ایمیلی برای افزایش بازدید سایت و افزایش فروش

بازاریابی ایمیلی برای کسب و کارهای کوچک مزایای زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها هزینه پایین آن است. میزان سرمایه‌گذاری اولیه و هزینه راه‌اندازی زیاد نیست و نرخ بازگشت سرمایه یا ROI آن نیز قابل محاسبه است.

برای شروع بازاریابی ایمیلی ابتدا نیاز دارید که آدرس‌های ایمیلی زیادی را گردآوری کنید. راه‌اندازی یک خبرنامه که بازدیدکننده‌هایتان می‌توانند با فرستادن آدرس ایمیلشان در آن عضو شوند یا حتی ارسال تعدادی محصول رایگان در عوض دریافت ایمیل می‌توانند روش‌هایی برای افزودن بر ایمیل‌های موجود در فهرستتان باشند.

با استفاده درست از ایمیل‌های تبلیغاتی و خبرنامه‌ها می‌توانید ارتباطتان را با خریداران فعلیتان حفظ کنید. از آنجایی که ممکن است خریداران شما ایمیل‌ها را برای دوستان و آشنایانشان نیز بفرستند احتمال افزایش بازدید سایت و بالا رفتن سطح فروشتان وجود دارد.
در صورت ارائه محصول جدید یا فروش ویژه در وبسایتتان می‌توانید از طریق ایمیل به مشتریانتان اطلاع‌ رسانی کنید.

راهکارهایی برای افزایش بازدید سایت و افزایش فروش

رضایت‌نامه‌های مشتریان جهت افزایش فروش

ممکن است درخواست از خریداران محصولتان برای نوشتن رضایت‌نامه کمی سخت به نظر بیاید اما افزودن بخشی به وبسایتتان که در آن نظرات و رضایت‌نامه‌های خریداران محصولتان را منتشر می‌کنید می‌تواند به مشتریان بالقوه اجازه می‌دهد که محصولات شما را از زاویه دید افراد دیگر نیز ببینند.
اگر خریداران محصولات شما از خریدشان راضی باشند با کمال میل رضایت‌نامه‌ای درباره محصولی که خریده‌اند خواهند نوشت.
با درخواست از مشتریان محصولاتتان برای نوشتن نظراتشان راجع به محصولاتتان ارتباط شرکت خود با آن‌ها را نیز تقویت می‌کنید، و احتمال خرید مجدد آن‌ها از وبسایت شما افزایش می‌یابد.
با این کار از مزایای استفاده از کلیدواژه‌ها نیز بهره‌مند می‌شوید و سئو وبسایتتان رتبه بالاتری کسب خواهد کرد.
در واقع با این روش می‌توانید از خریداران فعلیتان کمک بگیرید و فروشتان را افزایش دهید.

افزایش فروش با نمونه‌های رایگان و آزمایشی محصولات و خدمات شما

اگر بخواهید خانه‌ای برای خود بخرید احتمالا یک یا چند بار برای بررسی تمام جوانب از آن بازدید خواهید کرد. تورهای مجازی و نمونه‌های آزمایشی با نشان دادن ویژگی‌ها و مزایای محصولات شما، علاقه و اشتیاق بازدیدکنندگان را برای خرید محصولاتتان بیشتر خواهند کرد.

احتمالا قبل از خرید اتومبیل جدیدتان نیز با آن دوری خواهید زد. بسته به نوع محصولی که عرضه می‌کنید، نمونه‌های رایگان و آزمایشی که در اختیار خریداران قرار می‌دهید به آن‌ها اجازه خواهند داد که پیش از خرید محصول آن را امتحان کنند و جنبه‌های مختلف آن را ببینند.

“نمونه‌های آزمایشی راهی برای نشان دادن ارزش محصولات شما هستند. به عبارت دیگر، شما نمونه‌های آزمایشی را ارائه می‌کنید و سپس این محصول شماست که با مشتریان سخن می‌گوید.”
برندا برون- دیجیتال اینکول

با ارائه نمونه‌های رایگان مشتریانتان با اطمینان بیشتر و پس از دیدن محصول اقدام به خرید آن می‌کنند بنابراین احتمال پس فرستادن کالا پایین آمده و می‌توانید زمان کمتری برای خدمات پس از فروش صرف کنید.

راهکارهایی برای افزایش بازدید سایت و افزایش فروش

حراج محصولات در افزایش فروش تاثیر زیادی دارد

احتمالا بنرهای تبلیغاتی حراج محصولات را در سایت‌های مختلف مشاهده کرده‌اید و اگر احساس اضطرار شما باعث خرید از آن حراجی‌ها شده باشد، احتمالا احساس ترس از دست دادن را تجربه کرده و با آن آشنا هستید.

بسیاری از کمپانی‌ها و شرکت‌های مطرح دنیا مانند آمازون و اکسپدیا از این روش برای تبلیغ محصولاتی با تعداد محدود، قیمت پایین‌تر یا ارسال رایگان در مدت زمانی مشخص استفاده می‌کنند. شما نیز می‌توانید با استفاده از بنرها، اعلان‌های اینترنتی و یا نوشته‌هایی بر روی محصولاتتان در رابطه با حراج محصولاتتان اطلاع‌ رسانی کرده و با استفاده از ایجاد یک شرایط موقتی بازدیدکنندگان وبسایتتان را به خریداران محصولاتتان بدل کنید.

با ایجاد محدودیت زمانی یا اعلام محدودیت در تعداد محصولات، اضطرار افزایش می‌یابد که در نهایت به ترس از دست دادن یک فرصت یا حراج خوب منتهی شده و فروش شما را بالا می‌برد.

زمان فروش فرا رسیده است!

راهکارهایی که در این مطلب عنوان شده‌اند تنها تعداد کمی از بیشمار روش‌هایی است که می‌توانید برای افزایش بازدید سایت و بالا بردن میزان فروشتان به کار ببرید. این راهکارها را به صورت امتحانی به کار ببرید و بهترین آن‌ها را برای وبسایتتان انتخاب کنید. البته به کار بردن همه این روش‌ها احتمالا امکان‌پذیر نخواهد بود، بنابراین آن‌هایی را استفاده کنید که به لحاظ هزینه و کاربرد برای کسب و کار شما بهتر هستند.
گرچه مشتاق بودن برای گرفتن نتیجه طبیعی است اما نباید از یاد ببرید که رسیدن به دستاوردهای محسوس زمان‌بر است.

برای افزایش بازدید سایت و بالا بردن فروش محصولتان آماده‌اید؟ در ادامه چند راهکار برای شروع این مسیر را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

۱- به آمار و ارقامی مانند تعداد بازدیدکننده‌ها در هر ماه و همچنین میزان فروش وبسایتتان توجه کنید و از آن‌ها به عنوان پایه اطلاعاتتان استفاده کنید.

۲- اهداف کوتاه‌مدتی برای افزایش بازدید سایت و بالابردن میزان فروشتان تعیین کنید و برای تحقق آن‌ها تلاش کنید.

۳- جامعه هدف خود را بشناسید و گزینه‌های مناسب برای کسب و کار خود را بیابید. به مشتریان پیشین خود بازگردید، با انجام یک کار پژوهشی دقیق ببینید که مهم‌ترین مشتریان شما چه کسانی هستند.

۴- از ابزارهایی مانند Google Analytics برای گردآوری و تجزیه و تحلیل آمار بازدیدکنندگان وبسایتتان و از نرم‌افزارهای تجارت الکترونیک برای به دست آوردن آمار فروش محصولاتتان استفاده کنید.

۵- از امکانات شبکه‌های مجازی و حتی بازخوردهای مستقیم مشتریانتان برای فهمیدن اینکه در مسیر درستی قرار دارید یا نه استفاده کنید.

۶- همواره با دقت عملکرد خود را زیر نظر داشته باشید و در صورت نیاز تغییراتی در روش کار خود اعمال کنید.

نظرات خود را در رابطه با تجارب خود از روش‌هایی که برای افزایش بازدید سایت و بالا بردن سطح فروش محصولاتتان استفاده کرده‌اید با دنیای صنعت برق به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط :

آموزش استفاده از گوگل ترندز (Google Trends) در سئو سایت
هفده روش رایگان برای افزایش سئو وب سایت
لینکدین چیست؟ ۷ دلیل که حرفه ای ها باید در لینکدین باشند
پینترست (Pinterest) چیست و چطور میتواند به برند شما کمک کند؟
تنها ۴۰ درصد از ترافیک وب مربوط به انسان‌ها است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا