برق خودرو

برق کار خودرو

معرفی شغل برق کار خودرو

برق کار خودرو

برق کار خودرو : به عنوان برق کار خودرو باید به نصب و تعمیر سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودرو ها آگاهی داشته باشید . البته همین طور که موتور و سایر تجهیزات خودروها پیشرفت می کند، سیستم های الکترونیکی و الکتریکی آنها نیز گسترش می یابد و پیچیده تر می شود و به عنوان برق کار خودرو باید مهارت های فنی، توان حل مساله و تسلط برسیستم های سیم کشی برق خودرو را دارا باشید. البته در ایران فردی که برق کاری خودرو را انجام میدهد به نام باتری ساز نیز می شناسند.

به عنوان برق کار خودرو یا باتری ساز، معمولا کار  به صورت تمام وقت بوده  و اگر در تعمیرگاه های بزرگ کار کنید ممکن است کار  به صورت شیفت کاری باشد و ساعات مشخصی از هر روز یا هفته را ملزم به حضور در محل کار باشید. همچنین اگر در کارخانه های تولید خودرو کار کنید معمولا شیفت های کاری در شب و تعطیلات نیز دارید.

اگر به صورت مستقل کار کنید، تعیین ساعت کاری بر عهده شماست. در برخی زمان های سال که مسافرت زیاد می شود، حجم کاری شما بیشتر شده و گاهی نیاز است تا نیمه شب و یا در روزهای تعطیل کار کنید. همچنین گاهی در شرایط سخت آب و هوایی باید در محیط باز (سرد یا گرم) کار کنید.

در پایان دوره میتوانید  گواهینامه  معتبر و دوزبانه از انیستیتو ایزایران دریافت نمایید این گواهینامه از سوی سازمان فنی و حرفه ای به نام برق خودرو درجه ۲  ارائه میگردد   و بعنوان واحد درسی توسط آموزش و پرورش  مورد قبول واقع میشود .
ارائه دو گواهینامه مکانیک خودرو درجه ۲ و برق خودرو درجه ۲ جایگزین دیپلم درسی میباشد

بیشتر بخوانید :

تعمیرکار برق خودرو

آموزش برق خودرو

راهنمای عیب یابی سیستم برق پراید

برق خودرو – دلکو یا مقسم برق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا