اخبار عمومی

نتفلیکس ۱۵ درصد از پهنای باند کل اینترنت را به خود اختصاص داده است

نتفلیکس ۱۵ درصد از پهنای باند کل اینترنت را به خود اختصاص داده است

 

یکی از مواردی که نمی‌توان به‌صورت قطعی در مورد آن اظهارنظر کرد، میزان گستردگی و فعالیت سرویس‌ها و وب‌سایت‌هایی نظیر نتفلیکس است؛ چراکه این سرویس‌ها جز آماری نظیر میزان مشترکین، داده‌های دقیق‌تری را مبنی بر حجم استفاده ارائه نمی‌کنند. در مقابل سرویس‌هایی نظیر فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند تا از طریق آمارهایی چون میزان بازدید یا میزان خرید انجام‌شده، تعامل کاربران را بسنجند.

نتفلیکس را باید قدرتمندترین و محبوب‌ترین سرویس استریم ویدیویی خواند که در سال‌های گذشته رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است. این شرکت که کار خود از سال‌های پیش، از اینترنت و با اشتراک‌گذاری دی‌وی‌دی فیلم‌ها آغاز کرده؛ مسیر درازی را پیموده و اکنون موفق شده تا از طریق همگام شدن با پیشرفت تکنولوژی، رقبایی نظیربلاک‌باستر را از میدان به در کند. حال جدیدترین گزارش Global Internet Phenomena متعلق به سال جاری توسط موسسه‌ی Sanvine نشان از این دارد که محتوای ویدیویی نزدیک به ۵۸ درصد از ترافیک دریافتی کاربران اینترنتی را به خود اختصاص داده است. در این بین نتفلیکس با در اختیار گرفتن ۱۵ درصد از آمار ترافیک مورد استفاده نشان‌دهنده‌ی رفتار خارق‌العاده‌ی کاربران در استفاده از محتوای ویدیویی از طریق این سرویس استریم است.

مقاله‌های مرتبط:

  • داستان برند: نتفلیکس؛ انقلابیِ بی‌رحم دنیای رسانه

شاید از خود بپرسید که چرا کاربران با وجود انواع سرویس‌های کابلی و ماهواره‌ای در سایر کشور‌ها از نتفلیکس استقبال می‌کنند؟ پاسخ در رویکردی است که نتفلیکس در پیش گرفته است. نتفلیکس به همان اندازه که یک تهیه‌ی کننده‌ی ویدیو است، یک شرکت داده محور نیز هست. Netflix یکی از اولین شرکت‌هایی است که به سراغ استفاده از سیستم تحلیل داده و به‌کارگیری سیستم‌های هوش مصنوعی برای پیشنهاد محتوا به کاربران رفته و هرساله نیز هوش مصنوعی خود را بهبود می‌بخشد. کلید موفقیت نتفلیکس را باید در محتوای اختصاصی تولیدشده توسط این شرکت جستجو کرد که ریشه در تحلیل سلایق کاربران دارد. با استفاده از نتفلیکس، کاربران دیگر نیاز چندانی به تعویض کانال ندارند؛ چراکه این سرویس با بررسی سابقه‌ی شما و در دست داشتن نسبی سلایق، محتوایی را برای هر کاربر نمایش می‌دهد که مورد پسند وی باشد.

فیسبوک اتهام دسترسی شرکت‌های نتفلیکس و اسپاتیفای به داده‌های کاربران را رد کرد
نتفلیکس چگونه کار می‌کند؟
تعداد کاربران فعال فیسبوک واچ از مرز ۴۰۰ میلیون کاربر ماهیانه گذشت
نتفلیکس در رقابت رسانه‌ای، با خواب‌ کاربران و یوتیوب رقابت می‌کند
نتفلیکس رکورد درآمدزایی از طریق پلتفرم موبایلی را شکست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا