برق ساختمانفنی و مهندسیکنترل کیفیت سیم و کابل

انواع کابل های دوربین مدار بسته جالبه بدونید …

انواع کابل های دوربین مدار بسته

1- کابل کواکسیال RG59
2- کابل کواکسیال RG58
3- کابل کواکسیال RG6
4- کابل کواکسیال RG11

کابل کواکسیال
کابل کواکسیال

کابل های کواکسیال RG59 :

کابل های کواکسیال RG59 از مغزی مفتولی و شیلد تشکیل شده اند و در متراژ های نسبتا کمتری قابل استفاده بوده و مناسب ترین متراژ حداکثر کابل کشی تا ۳۰۰متر می باشد. در صورت استفاده بیش از این متراژ اساسا با افت سیگنال در انتقال تصویر از دوربین ها به دستگاه DVR مواجه شده که باعث ایجاد نویز و افت کیفیت تصاویر دوربین های مدار بسته می شود.

امپدانس مشخصه کواکسیال (کابل آنتن) چگونه محاسبه می شود؟

 

کابل های کواکسیال RG58 :

کابل های کواکسیال RG58 از مغزی چند رشته و شیلد تشکیل شده و کارکرد مشابهی با کابل های کواکسیال RG59 دارند اما فقط به علت چند رشته بودن مغزی کابل دارای قابلیت انعطاف پذیری بیشتری بوده و اغلب برای نصب دوربین مدار بسته در کابین آسانسورها که همواره در حرکتند کاربرد دارد.

زیرا اگر در این موارد از کابل های RG59 که دارای مغزی مفتولی است استفاده گردد ممکن است که مرور زمان و حرکت کابل رها شده ای که برای حرکت همزمان با کابین آسانسور کشیده شده، دچار قطعی کابل و شکست مغزی کواکسیال گرد.

کابل کواکسیال (استانداردها ، تست ها و آزمون ها)

 

کابل های کواکسیال RG6 :

کابل های کواکسیال RG6 برای مسافت های تا ۵۰۰ متر ساخته شده و بدون هیچ مشکل و افت سیگنالی می تواند انتقال سیگنال از دوربین مدار بسته تا دستگاه DVR را انجام دهد در واقع برای مسافت های بالای ۳۰۰ متر مطلوبتر آن است که از کابل های کواکسیال RG6 در پروژه ها استفاده شود.

مشکلات آنتن تلویزیون + کابل کشی آنتن (کواکسیال)

 

کابل های کواکسیال RG11 :

کابل های کواکسیال RG11 از کابل های ذکر شده قوی تر بوده و برای متراژ هایی مابین ۸۰۰ تا ۹۰۰ متر مناسب بوده و می تواند تصاویر دوربین مدار بسته را تا این فواصل بدون افت ارسال نماید استفاده از این کابل ها عموما در کارخانه ها و یا سوله های بزرگ رایج می باشد.

کابل دوربین مدار بسته RG59 + کواکسیال انتقال سیگنال

آموزش نصب و راه اندازی سیستم های دوربین مدار بسته PDF

کابل دوربین مدار بسته RG59 + کواکسیال انتقال سیگنال

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا