اخبار صنعت برق

خسارت آتش سوزی در شهر کابل ده ها میلیون دلار اعلام شد

خسارت آتش سوزی در شهر کابل ده ها میلیون دلار اعلام شد

 

آتش سوزی در کابل

 

خبرگزاری صدای افغان موسوم به «آوا» روز جمعه به نقل از «آذرخش حافظی» در مورد آتش‌سوزی که در جاده «نادر پشتون» واقع در ناحیه دوم شهر کابل به مدت ۱۲ ساعت ادامه داشت، نوشت که آتش‌سوزی در بازارچه «خیرخواه مارکت» آغاز شده و با گسترش آن، حدود ۳۰۰ باب مغازه در آتش سوخته‌اند.
در گزارش آوا آمده است که پلیس کابل شروع آتش سوزی را ساعت ۱۸ روز پنجشنبه (دیروز) اعلام و تایید کرده که آتش ساعت ۶ صبح جمعه خاموش شده است.

 

سیستم اعلام حریق چیست 

 

البته در مورد محل دقیق آتش ‌سوزی اختلاف نظر وجود دارد و برخی کاربران در شبکه‎های اجتماعی می‌گویند که آتش‌سوزی از فروشگاه «خیرخواه» و «صدیق عمر» آغاز شده و به دیگر مغازه ها سرایت کرده است اما پلیس ۱۱۹ کابل می‌گوید که آتش‌سوزی در سوپر مارکت «اتفاق» رخ داده است.

فروشگاه مورد اشاره در گزارش پلیس و مغاره های اطرافش محل عمده‌ فروشی لوازم خانگی و الکترونیکی است و انبار شمار زیادی از دکان‌های مرکز شهر و بازار هم در همین مکان قرار دارد و گفته می‌شود که بخش عمده نیاز‌ استان های مجاور کابل هم از همین فروشگاه‌ها تامین می‌شود.

 

دانلود فایل سیستم های اتوماتیک کشف و اعلام حریق

 

 

بیشتر این فروشگاه‌ها بسیار قدیمی هستند و در اغلب آنها تدابیر ایمنی به خصوص برای جلوگیری از بروز آتش‌سوزی پیش بینی نشده است و از سوی دیگر ظرفیت های شهری برای کنترل آتش سوزی نیز محدودیت های جدی دارد.

حافظی مسئول روابط عمومی اتاق تجارت در این ارتباط گفته است که آتش نشان ها به موقع به محل نرسیده اند زیرا راه مستقیم و قابل استفاده برای دسترسی به محل آتش سوزی وجود نداشت و اگر این فروشگاه‌ها دارای راه های مناسبی بودند آتش سوزی ساعت ها ادامه نمی یافت. به گزارش آوا، پلیس کنترل منطقه را در اختیار دارد تا از دستبردهای احتمالی به اموال مردم جلوگیری شود.

 

دانلود فایل طراحی سیستمهای اعلام حریق pdf

 

 

بازارچه بزرگی که آتش‌ گرفته، در نزدیکی ارگ ریاست جمهوری، وزارت دارایی، ساختمان سابق وزارت دادگستری و بانک مرکزی افغانستان قرار دارد که این محل از متراکم ترین مناطق کابل محسوب می شود.

گفته شده است که با توجه به زمان شروع آتش سوزی، بسیاری از صاحبان مغازه و خریداران محل را ترک کرده بودند و به کسی آسیب نرسیده است اما علت آتش‌ سوزی هنوز روشن نیست؛ اگرچه برخی از اتصال سیم برق به عنوان دلیل این حادثه نام برده اند.

بروز آتش‌ سوزی در مغازه های کابل به دلیل تدابیر ضعیف ایمنی و بی احتیاطی مغازه داران به یک روال تبدیل شده و وقوع هر ازگاه یک آتش سوزی بزرگ در این شهر، یک خبر متداول محسوب می شود. خسارت آتش سوزی

 

 

طراحی سیستم‌های اعلام حریق

سیستم های ارتینگ – ایمنی و سیستم های اتصال زمین pdf

دانلود مقاله اطفاء حریق و آتش نشانی

 

 

***************************************

جزوه آیرودینامیک پرواز PDF

 

سیستم های اتوماتیک کشف و اعلام حریق pdf

 

طراحی سیستمهای اعلام حریق pdf

 

آموزش نصب سیستم اعلام حریق pdf

 

آشنائی با سیستم های اعلام حریق pdf

 

نقشه برقی ام وی ام ۱۱۰

 

راهنمای تعمیر ایسیو ساژم S2000

 

دانلود راهنمای برق و الکترونیک آریزو۵

 

   دانلود ۳ جزوه PDF آموزش مکانیک خودرو

 

دانلود جزوه مدارات فرمان و قدرت برق صنعتی pdf

 

تابلو برق آسانسور MAGICON + عیب یابی آسانسور pdf

 

مقایسات بین آزمایشگاهی و آشنایی با روش های آماری pdf

 

چک لیست نظارت برق ساختمان pdf

 

جزوه بررسی سیستم های قدرت ۱ pdf

 

جزوه ماشین مخصوص pdf | استاد چیت ساز

 

الکترونیک مدرسان شریف pdf

 

کتاب روش طراحی و تحلیل مدار های الکترونیک PDF

 

آموزش جامع و تصویری طراحی pcb با نرم افزار پروتئوس pdf

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا