لباسشویی

تعمیر ماشین لباسشویی :عیب یابی لباسشویی در صورت عدم آبگیری یا خاموش شدن

در مقاله “آشنایی با عیوب رایج و ریشه های آن در ماشین لباسشویی” درباره برخی عیب هایی که ماشین لباسشویی دچار آن می شود و تعمیرات ماشین لباسشویی با هم صحبت کردیم. و این مساله را مطرح کردیم که هر یک از ایرادات پیش آمده در ماشین لباسشویی شما ممکن است ریشه در چه مشکلاتی داشته باشد. چرا که ریشه یابی مشکل اولین قدم در تعمیرات ماشین لباسشویی می باشد.

در نوشته “تعمیرات ماشین لباسشویی در صورت عدم آبکشی” دیدیم که در صورتی که دستگاه لباسشویی شما عمل آبگیری که اولین مرحله در شستشو می باشد را انجام نمی دهد چگونه می توانید تعمیرات ماشین لباسشویی را به انجام رسانده و مشکل را حل کنید. اما در این قسمت می خواهیم به ریشه هایی که باعث به وجود آمدن این نقص در لباسشویی شما می شود بپردازیم؛

– برای تعمیرات ماشین لباسشویی در قدم اول از باز بودن شیر آب شهری و همچنین شیر آب ورودی ماشین لباسشویی مطمئن شوید.

– شلنگ آب ورودی شاید دچار گرفتگی یا پبچ خوردگی شده باشد که برای تعمیرات ماشین لباسشویی در این خصوص شلنگ را از دو طرف باز کرده و بیرون آورید و موادی که باعث گرفاگی آن شده است را تخلیه کنید.

– دو قطعه که ورود آب به لباسشویی را کنترل می کنند هیدرواستات و شیر برقی می باشد که ممکن است خراب شده باشند.

– بررسی جریان برق نیز خالی از فایده نیست.

اما گزارش های رسیده به تکنسین های تعمیرات ماشین لباسشویی حاکی از آن است که گاهی آب به داخل ماشین لباسشویی وارد می شود و در واقع مرحله آب گیری به اتمام می رسد. اما دستگاه استپ کرده و مرحله بعدی کار شروع نمی شود. در این صورت جهت تعمیرات ماشین لباسشویی باید بدانید که علت این مشکل به یکی از موارد زیر بر می گردد؛

– تایمر دستگاه که وظیفه تنظیم کارهای مختلف ماشین را به عهده دارد دچار مشکل شده است. یعنی یا موتور آن سوخته و یا سیم های اتتصال بین موتور و تایمر دچار قطعی شده است.

– البته ممکن است تایمر مشکل نداشته باشد و تعمیرات ماشین لباسشویی را لازم باشد از خازن راه انداز و یا خود موتور ماشین لباسشویی پیگیری کنید. احتمال سوختگی موتور ماشین وجود دارد. و یا اینکه سوکت آن جا به جا شده باشد.

– مطلب دیگری که در این رابطه باید در تعمیرات ماشین لباسشویی خود مد نظر قرار دهید این است که ممکن است برد دستگاه که دور آن را تنظیم می کند از کار افتاده باشد و یا اتصال سوکت با آن قطع شده باشد.

– تسمه و پولی نیز در چرخش دستگاه نقش مهمی دارند. پس اگر دچار عیب و نقص شوند می توانند دستگاه را از کار انداخته و شما را نیازمند تعمیرات ماشین لباسشویی کنند.

– بررسی جریان برق دستگاه نیز خالی از فایده نیست. البته به قول متخصصان تعمیرات ماشین لباسشویی گاهی ممکن است جریان برف در ماشین لباسشویی کاملا سالم باشد ولی به دلیل نوسانات برق شهری دچار قطعی موقت شود. بنابراین باید به نوسانات برق شهری نیز به عنوان یک عامل ایجاد اشکال در دستگاه توجه داشته باشید.

برای آشنایی با سایر معایبی که در ماشین های لباسشویی عمدتا به وجود می آیند و راه و روش تعمیرات ماشین لباسشویی می توانید به صفحه تعمیرات ماشین لباسشویی ایران سرویس مراجعه نمایید. و در صورت نیاز برای انجام سریع ترین و با کیفیت ترین تعمیرات در محل با کارشناسان و تکنسین های تعمیرات ماشین لباسشویی  حاصل نمایید.

بیشتر بخوانید

  1. دمای مناسب برای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی
  2. تعمیرات ماشین لباسشویی لباس در ماشین لباسشویی
  3. تعمیرات ماشین لباسشویی در صورت روشن نشدن آن
  4. نحوه تعمیرات کلیدهای ماشین لباسشویی
  5. نکاتی سریع در تعمیرات ماشین لباسشویی
  6. دلایل پر آب نشدن ماشین لباسشویی درب از بالا
  7. عدم چرخش محفظه شستشوی ماشین لباسشویی
  8. تعمیرات ماشین لباسشویی وقتی که پر شدن آب متوقف نمی شود
  9. تعمیرات ماشین لباسشویی هنگام توقف در حین شستشو
  10. داخل نشدن پودر رختشویی به محفظه شستشو
  11. چگونه از ماشین لباسشویی خود نگهداری کنیم
  12. از بین بردن آثار ماده شوینده بر روی لباس ها
  13. خشک نشدن لباس ها وتعمیرات ماشین لباسشویی
  14. چرا ماشین لباسشویی نشت میکند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا