حوادث برق

آمار برق گرفتگی ایران در ۱۴ سال گذشته

آمار برق گرفتگی

با اینکه در چند سال گذشته افزایش آمار مرگ و میر ناشی از برق گرفتگی در کشور نداشته و بالاترین رکورد ایران در این زمینه به سال ۸۹ بر می گردد اما همچنان این آمار بسیار بالاست.

 

حوادث برق
حوادث برق

برق گرفتگی از عوامل شایع مرگ و میر در کشور ماست. هر ساله تعداد زیادی از هموطنانمان جان خود را در این راه از دست می‌دهند. آمار ارائه شده نشان از روند صعودی این آمار در دهه ۸۰ در بخش برق دارد اما متاسفانه برنامه مشخص و آموزش مناسبی برای کاهش آمار برق‌گرفتگی وجود ندارد.

هنوز هم به خاطر عدم رعایت مسایل ایمنی شاهد از دست دادن عزیزانمان خواهیم بود و این در حالی است که در کشورهای اروپایی یا آمریکایی و … که به صورت اصولی و فقط توسط متخصصین برقی، فعالیت های برقی خود را انجام می دهند این آمار به مراتب پایین تر است.

عوامل متعددی وجود دارد که ما شاهد اینچنین آمار بالایی هستیم. از جمله موارد مهم در مرگ و میر ناشی از برق گرفتگی می توان به عدم حفاظت مناسب تجهیزات و تاسیسات برقی، عدم رعایت اصول ایمنی، استفاده غیر مجاز از برق، سرقت سیم و کابل برق و همچنین انجام امور برقی توسط مردم عادی اشاره کرد.

۱۳۰ مرد و ۱۶ زن بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند.

در سه ماهه نخست امسال ۱۴۶ نفر بر اثر برق‌گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است. در سه ماهه نخست سال جاری در کشور ۱۳۰ مرد و ۱۶ زن بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند.

در این مدت استان‌های تهران با ۲۲، فارس با ۱۵ و خوزستان با ۱۴ فوتی بیشترین آمار تلفات ناشی از برق‌گرفتگی را داشته‌اند این در حالی است که آمار تلفات برق‌گرفتگی در دیگر استان‌ها کمتر از ۱۰ نفر و در تعداد قابل توجهی از استان‌ها صفر بوده است.

بر اساس این گزارش در خرداد ماه سال جاری نیز ۵۶ نفر بر اثر برق گرفتگی جان باختند این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش ۹٫۷ درصدی مواجه بوده است.

یادآور می شود در ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۴ تا ۱۳۹۳) شش هزار و ۸۷۶ نفر به علت برق گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند.

https://fapool.ir/file/65064/?ref=sbargh.ir

 

جزوه ایمنی در برق pdf

متاسفانه هر ساله تعداد زیادی از انسان ها دچار قطع عضو و یا حتی مرگ ناشی از برق گرفتگی می شوند و با اینکه اکثر مردم تصور می کنند این حوادث برای افراد عادی رقم می خورد دقیقا برعکس بوده و این افراد بیشتر تحصیل کرده های رشته برق می باشند!.

 

مسلما علت آن عدم توجه به موارد ایمنی و نداشتن دانش صحیح در این زمینه است به همین دلیل برخود واجب می دانیم در این زمینه به نحوه ی مطلوب اطلاع رسانی نماییم تا دیگر شاهد آمارهایی مانند آمار زیر نباشیم.

 

طبق آمار های غیر رسمی در هر سال ۲٫۵ میلیون نفر دچار برق گرفتگی می شوند و ۳۵۰ هزار نفر از این تعداد دچار آسیب های جدی و مرگ می شوند که آماری بسیار خیره کننده در سطح جهانی می باشد.

 

به همین منظور برای شما جزوه کامل در مورد ایمنی و حوادث ناشی از برق گرفتگی قرار داده ایم که عمدتا وقتی صحبت از حوادث برق به میان می رسد گرایش قدرت بیشترین اهمیت را در بین سایرن دارد،

 

پس اگر شما دوست عزیز، دانشجو برق بخصوص گرایش قدرت هستید حتما توصیه می کنیم نکات ایمنی را جدی گرفته و در صورت داشتن زمان آزاد مبادرت به خواندن این جزوه نمایید.

 

چرا در کشور یک کتاب مناسب ایمنی در برق یافت نمی شود؟

چرا یافت می شود!، اما مشکل به روزنبودن این کتاب ها با توجه به پیشرفت ادوات شبکه قدرت می باشد، به همین دلیل رفرنس های خوب تنها به کتاب های شرکتی که تنها در دسترس برخی از افراد شرکت مذکور می باشند محدود می شود.

فهرست مطالب

فصل اول مقدمه ای بر ایمنی برق
فصل دوم تاریخچه ایمنی ، حفاظت و بهداشت کار
فصل سوم برق گرفتگی و خطرات ناشب از آن
فصل چهارم حفاظت در مقابل برق گرفتگی
فصل پنجم کمک های اولیه در برق گرفتگی
فصل ششم اتش سوزی

جزوه ایمنی در برق pdf

  • فرمت فایل : pdf
  • حجم فایل : ۱۰٫۷ مگابایت
  • تعداد صفحات : ۹۰ صفحه

https://fapool.ir/file/57474/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/53343/?ref=sbargh.ir

https://fapool.ir/file/56229/?ref=sbargh.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا