دوربین مدار بسته

کابل کشی دوربین مدار بسته

در عمل از روش های زیر برای کابل کشی دوربین مداربسته استفاده می شود روش های آورده شده در این مقاله را می توان اصلی ترین نوع کابل کشی در آموزش نصب دوربین مدار بسته نام برد در ابتدا انواع کابل هایی که در نصب دوربین های مداربسته کاربرد دارند عبارتند از کابل کواکسیال که خود به دو دسته ترکیبی و کابل تکی که از نوع RG59 هستند دسته بندی می شوند و در نوع ترکیبی آن دو رشته سیم برق برای انتقال جریان برق DC از منبع تغذیه تا دوربین وجود دارد.

نوع دیگر کابل ها کابل های شبکه از نوع CAT هستند که در نصب دوربین های IP یا تحت شبکه کاربرد دارند که نوع CAT6 آن بیشترین کاربرد را در نصب دوربین های IP دارد

بدلیل محدودیت کابل کشی در متراژهای بالا در کابل های کواکسیال و CAT گاها در پروژه های بزرگ از کابل های فیبر نوری نیز استفاده می شود که برای درک بهتر کابل کشی فیبر نوری می توانید به صفحه آموزش فیبر نوری مراجعه کنید و در دوره های آن نیز شرکت کنید.

  • کابل کشی در لوله روکار: این نوع کابل کشی در فضای بیرون و بصورت روکار انجام میگیرد و در ناحیه هایی که در معرض تابش مستقیم نور آفتاب یا در معرض رطوبت هستند می بایست کابل ها را از دخل لوله عبور داد.
  • کابل کشی در لوله توکار: در کابل کشی در لوله های توکار مانند سیم کشی ساختمان اثری از سیم های کشیده شده بصورت دیداری نمیبایست باشد و قبل از کابل کشی بستر لوله کشی توکار باید آماد شود.

در این قسمت، انواع لوله ها ، کاربردها و نحوه به کارگیری هر یک از آنها تشریح می شود .

مبحث لوله ها

جهت افزایش دوام و نگهداری بهتر از اجرای سیم کشی و کابل کشی در داخل کارخانجات ، پروژه های ساختمانی و صنعتی استفاده از لوله فولادی برق مورد توجه قرار می گیرد که می تواند به دو صورت داخلی و یا روی کار انجام پذیرد. شکل دهی آسان با استفاده از دستگاه لوله خم کن و مقاومت بالا و ماندگاری این تجهیزات در سالیان دراز ، محبوبیت لوله فولادی برق را بیشتر نموده است .

انواع لوله برق

انواع لوله برق در بازار شامل موارد ذکر شده در جدول زیر است.

جدول انواع لوله برق در بازار

انواع لوله
۱- لوله گالوانیزه
۲- لوله گالوانیزه سرد
۳- لوله خرطومی فلزی یا فلیکسیبل
۴- لوله فولادی سیاه
۵- لوله خرطومی روکش دار
۶- لوله خرطومی روکش دار و نخ دار
۷- لوله خرطومی شیلددار
۸- لوله استاندارد نسوز
۹- لوله پولیکا
۱۰- لوله خرطومی

چند نکته در مورد لوله های برق به قرار ذیل است:

استانداردهای لوله

لوله های برق را با استاندارد PG می شناسند که پرکاربردی ترین آنها به شرح زیر است:

  • PG13.5 با قطر حدود دو سانتی متر و معروف به لوله ۱۳ یا دو
  • ۱۶ PG با قطر حدود ۵/۲ سانتیمتر و معروف به لوله ۱۶ یا ۵/۲
  • PG21 با قطر حدود سه سانتی متر و معروف به لوله ۲۱ یا سه
  • PG29 با قطر حدود چهار سانتیمتر و معروف به لوله ۲۹ یا چهار
  • ۳۶ PG با قطر حدود پنج سانتی متر و معروف به لوله ۳۶ یا پنج

بسته لوله های فولادی معمولاً شامل ۲۰ شاخه است که هر شاخه سه متر می باشد که به بسته آن Bundle می گویند که در بازار به بندیل معروف است. بسته لوله های پلاستیکی معمولاً شامل ۲۰ شاخه است که هر شاخه شش متر می باشد. ممکن است هر بسته به صورت وزنی فروخته شود که وزن کل بسته آن ۱۰، ۱۲ یا ۱۴ کیلوگرم نوع مرغوب و دوجداره آن است. توپ لوله های شلاقی یا فلکسیبل معمولاً ۲۵ متری و توپ لوله خرطومی پلاستیکی معمولاً ۲۰ متری است .

ضخامت لوله های گالوانیزه معمولاً یک میلی متر است ولی لوله با ضخامت ۹۰/۰ و ۸۰/۰ میلی متر هم در بازار موجود است که به لوله ۹۰ و ۸۰ معروف است. ضخامت لوله های ضد انفجار دو میلی متر و بیش تر است که در پمپ بنزین و معادن و پالایشگاه ها کاربرد دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا